tiistai 10. marraskuuta 2015

Mikä musta tulee isona??

Musta alko tuntuu et oon aikasemminkin kirjottanu tän nimisen tekstin.. Ehkä.. Lukiosta on kulunut jo 5 vuotta mutta edelleen vaan tää sama kysymys pyörii mielessä ilman vastausta.

Liikunta-ala on tuntunut tosi oikeelta mulle koska se kiinnostaa mua niin paljon ja haluun oppii kaiken siihen liittyvän. Ja koska liikunta on mulle niin tärkeetä. Mutta oon alkanut miettiin että eihän se tosiaankaan tarkota että tää ois mulle oikee ala. Tän alan työt on tosi paljon painottunut iltaan enkä mä haluu iltatyötä.

Toisekseen oon ymmärtänyt itsestäni sellasen faktan että oon TOSI helposti stressaantuva ja alan heti voida henkisesti huonosti kun mun stressitaso ylittää tietyn pisteen. Eli tarvisin työn joka ei stressais mua. Sitten kun alkaa miettiä töitä, jotka ei sisällä stressiä niin lyökin aika tyhjää. Kaupan kassa. Muita?

Toisaalta oon alkanut myös miettii sellasta että tän hetken unelmatyö ei ookaan ehkä huomisen unelmatyö. Se on niin paljon kiinni elämäntilanteestakin, että millanen työ siihen elämänvaiheeseen sopii. Eli otsikon kysymykseen ei välttämättä kenenkään kohdalla edes ole yhtä oikeaa vastausta.

Ehkä tohon kysymyksen ei edes voi löytää vastausta koulun penkillä. On päästävä työelämään kokeilemaan jotakin työtä ja mahdollisesti vaihtamaan mikäli tekikin väärän valinnan. Tuntuu vaan että pitäisi vähitellen löytää vastaus tuohon otsikon kysymykseen kun sitä kaikki mahdolliset tädit ja sedät on kysellyt lapsesta asti. Luulisi että kun tulee ikää niin tähän kysymykseen vastaaminen helpottuu mutta se onkin koko aika vaikeampaa. Pienenä sentäs olin täysin varma, että musta tulee delffiinien kouluttaja :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti